מושגים מובילים בעולם ה-PPC
בעבודה עם מערכות הפרסום הדיגיטלי תיתקלו בהמון מונחים וקיצורים שאולי חדשים לכם. הנה רשימה של המרכזיים שבהם כולל הסבר קצר, על מנת לעשות לכם סדר בעניינים.
Cost – עלות. כמה שילמתם על הפרסום?
Impression – חשיפות. כמה פעמים נחשפו למודעה. חשיפות מוגדרות כך –
במידה ומדובר בחיפוש בגוגל – כל הופעה בעמוד התוצאות מוגדרת כחשיפה.
במידה ומדובר על סרטון או ברשת המדיה (GDN) – משתמש אשר לפחות 50% מהמודעה הופיעה על המסך שלו למשך כ-2 שניות לפחות.
Clicks – הקלקות. כמות הפעמים שגולשים הקליקו על המודעה.
Views – צפיות. נתון שרלוונטי יותר לקמפייני וידאו ביוטיוב. צפייה מוגדרת כך –
או צפייה של למעלה מ-11 שניות בסרטון, או סיום כל הסרטון (אם הוא קצר מ-11 שניות), או יצירת אינטרקציה עם הסרטון (למשל לחיצה על כפתור המוביל לאתר).
CTR – Click Through Rate. אחוזי הקלקה. נתון המציין באחוזים מה היחס בין כמות ההקלקות לכמות החשיפות.
לנתון זה יש השפעה גדולה על ציון האיכות (Quality Score) של המודעה, דבר שמשפיע על כמות הפעמים שהיא תוצג, וגם עשוי להשפיע על העלויות. הנתון מושפע מאוד מהרלוונטיות של המודעה, וכמות המתחרים.
ככל שאחוזי ההקלקה גבוהים יותר, סימן שהמודעה שלכם בשילוב עם חיפוש מילות המפתח הנכונות, רלוונטית יותר.
Conversions – המרות. המרה היא פעולה אותה הגדרתם כרצויה על מנת למדוד הצלחה. המרה יכולה להיות השארת ליד, לחיצה על כפתור מסויים באתר, שיחת טלפון, הוספה לסל או כמובן רכישה של מוצר.
Cost Per ConversionCost Per Acquisition – עלות להמרה (CPA). נעשית בחישוב של עלויות הפרסום, לחלק לכמות ההמרות. אם לדוגמה ההמרה שלי הייתה לידים, וקיבלתי 5 לידים, בעלות של 50 ₪, סימן שהעלות להמרה שלי היא 10 ₪.
הנתון עוזר לראות אם אנחנו עומדים ביעדי הפרסום.
אם למשל, העלות לליד שלי היא 100 ₪, ואני מוכר טיסות לחו"ל, אז 100 ₪ לליד היא עלות טובה, מכיוון שטיסות יכולות גם להגיע לאלפי שקלים.
אך אם אני למשל מפרסם כרטיסים להופעה, כשעלות של כרטיס היא 30 ₪, אז עלות של 100 ₪ לליד היא גבוהה מידי ולא תעזור לי להשגת המטרות.
Conversion Rate – אחוזי המרה. נתון המייצג באחוזים כמה מתוך הגולשים שהקליקו על המודעה, בסופו של דבר ביצעו המרה. הנתון עוזר להבין את מידת הרלוונטיות של הגולשים אשר הבאנו לאתר.
נעשה בחישוב של כמות ההמרות לחלק לכמות ההקלקות.
ROAS – Return On Ad Spent. החזר עלויות הפרסום. נעשה בחישוב של הכנסות לחלק לעלות, כפול 100.
במידה וההמרה שאנו סופרים היא רכישת מוצר, בעזרת חישוב הנוסחה ניתן להבין בבירור כמה הרווחנו, לעומת כמה השקענו. נניח והשקענו 100 ₪ בפרסום, ומכרנו מוצרים בשווי כולל של 200 ₪, אז ה-ROAS שלנו הוא 200%. 200 לחלק ל-100, כפול 100. המטרה היא כמובן תמיד לשמור על ROAS חיובי. ROAS נמוך מ-100% משמעותו שהרווחנו פחות ממה שהשקענו – מצב לא אידיאלי במידה והמטרה שלנו היא רווח ממכירת מוצר/שירות.
CPC – Cost Per Click. אחת משיטות התמחור המובילות – עלות להקלקה. כל לחיצה על מודעה = תשלום של המפרסם. חשיפה של המודעה, לא גוררת שום עלות. ניתן לחשב את הנתון בעזרת חישוב פשוט:
עלות לחלק למספר הקליקים = CPC
CPM – Cost Per Mille. עלות לאלף חשיפות. כמה שילמתם על 1,000 פעמים בהם העסק שלכם נחשף לגולשים? שיטת תמחור לפיה משלמים על 1,000 חשיפות, ללא קשר למספר ההקלקות על המודעה. שיטה זו לא רלוונטית לפעילות בגוגל חיפוש, אלא יותר ליוטיוב, רשת הדיספליי, וכמובן פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק.
חישוב הנתון נעשה על ידי הנוסחה הבאה –
עלות לחלק למספר החשיפות, כפול 1,000 = CPM