מושגים מובילים בעולם ה-PPC

בעבודה עם מערכות הפרסום הדיגיטלי תיתקלו בהמון מונחים וקיצורים שאולי חדשים לכם. הנה רשימה של המרכזיים שבהם כולל הסבר קצר, על מנת לעשות לכם סדר בעניינים.

מושגים מובילים בעולם ה-PPC

בעבודה עם מערכות הפרסום הדיגיטלי תיתקלו בהמון מונחים וקיצורים שאולי חדשים לכם. הנה רשימה של המרכזיים שבהם כולל הסבר קצר, על מנת לעשות לכם סדר בעניינים.

Cost – עלות. כמה שילמתם על הפרסום?

Impression – חשיפות. כמה פעמים נחשפו למודעה. חשיפות מוגדרות כך –
במידה ומדובר בחיפוש בגוגל – כל הופעה בעמוד התוצאות מוגדרת כחשיפה.
במידה ומדובר על סרטון או ברשת המדיה (GDN) – משתמש אשר לפחות 50% מהמודעה הופיעה על המסך שלו למשך כ-2 שניות לפחות.

Clicks – הקלקות. כמות הפעמים שגולשים הקליקו על המודעה.

Views – צפיות. נתון שרלוונטי יותר לקמפייני וידאו ביוטיוב. צפייה מוגדרת כך –
או צפייה של למעלה מ-11 שניות בסרטון, או סיום כל הסרטון (אם הוא קצר מ-11 שניות), או יצירת אינטרקציה עם הסרטון (למשל לחיצה על כפתור המוביל לאתר).

CTR – Click Through Rate. אחוזי הקלקה. נתון המציין באחוזים מה היחס בין כמות ההקלקות לכמות החשיפות.
לנתון זה יש השפעה גדולה על ציון האיכות (Quality Score) של המודעה, דבר שמשפיע על כמות הפעמים שהיא תוצג, וגם עשוי להשפיע על העלויות. הנתון מושפע מאוד מהרלוונטיות של המודעה, וכמות המתחרים.
ככל שאחוזי ההקלקה גבוהים יותר, סימן שהמודעה שלכם בשילוב עם חיפוש מילות המפתח הנכונות, רלוונטית יותר.

Conversions – המרות. המרה היא פעולה אותה הגדרתם כרצויה על מנת למדוד הצלחה. המרה יכולה להיות השארת ליד, לחיצה על כפתור מסויים באתר, שיחת טלפון, הוספה לסל או כמובן רכישה של מוצר.

Cost Per ConversionCost Per Acquisition – עלות להמרה (CPA). נעשית בחישוב של עלויות הפרסום, לחלק לכמות ההמרות. אם לדוגמה ההמרה שלי הייתה לידים, וקיבלתי 5 לידים, בעלות של 50 ₪, סימן שהעלות להמרה שלי היא 10 ₪.
הנתון עוזר לראות אם אנחנו עומדים ביעדי הפרסום.
אם למשל, העלות לליד שלי היא 100 ₪, ואני מוכר טיסות לחו"ל, אז 100 ₪ לליד היא עלות טובה, מכיוון שטיסות יכולות גם להגיע לאלפי שקלים.
אך אם אני למשל מפרסם כרטיסים להופעה, כשעלות של כרטיס היא 30 ₪, אז עלות של 100 ₪ לליד היא גבוהה מידי ולא תעזור לי להשגת המטרות.

Conversion Rate – אחוזי המרה. נתון המייצג באחוזים כמה מתוך הגולשים שהקליקו על המודעה, בסופו של דבר ביצעו המרה. הנתון עוזר להבין את מידת הרלוונטיות של הגולשים אשר הבאנו לאתר.
נעשה בחישוב של כמות ההמרות לחלק לכמות ההקלקות.

ROAS – Return On Ad Spent. החזר עלויות הפרסום. נעשה בחישוב של הכנסות לחלק לעלות, כפול 100.
במידה וההמרה שאנו סופרים היא רכישת מוצר, בעזרת חישוב הנוסחה ניתן להבין בבירור כמה הרווחנו, לעומת כמה השקענו. נניח והשקענו 100 ₪ בפרסום, ומכרנו מוצרים בשווי כולל של 200 ₪, אז ה-ROAS שלנו הוא 200%. 200 לחלק ל-100, כפול 100. המטרה היא כמובן תמיד לשמור על ROAS חיובי. ROAS נמוך מ-100% משמעותו שהרווחנו פחות ממה שהשקענו – מצב לא אידיאלי במידה והמטרה שלנו היא רווח ממכירת מוצר/שירות.

CPC – Cost Per Click. אחת משיטות התמחור המובילות – עלות להקלקה. כל לחיצה על מודעה = תשלום של המפרסם. חשיפה של המודעה, לא גוררת שום עלות. ניתן לחשב את הנתון בעזרת חישוב פשוט:

עלות לחלק למספר הקליקים = CPC

CPM – Cost Per Mille. עלות לאלף חשיפות. כמה שילמתם על 1,000 פעמים בהם העסק שלכם נחשף לגולשים?  שיטת תמחור לפיה משלמים על 1,000 חשיפות, ללא קשר למספר ההקלקות על המודעה. שיטה זו לא רלוונטית לפעילות בגוגל חיפוש, אלא יותר ליוטיוב, רשת הדיספליי, וכמובן פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק.
חישוב הנתון נעשה על ידי הנוסחה הבאה –

עלות לחלק למספר החשיפות, כפול 1,000 = CPM

מרץ 25, 2024

בשוק הדיגיטלי התחרותי והדינמי של היום, קביעת מטרות מדויקות וקידום היעדים העסקיים שלך הופכים למרכיב קריטי בהצלחת העסק. זה תהליך המתחיל בהבנה עמוקה של מה שאתה מעוניין להשיג ומשך זמן מוגדר להשגת היעדים האלו. במאמר זה נפרט כיצד לקבוע מטרות SMART ולבחור KPIs רלוונטיים לשיווק דיגיטלי. הגדרת מטרות SMART ספציפי            […]

מרץ 25, 2024

בעולם השיווק הדיגיטלי, היכולת לאפיין ולהבין את הקהל יעד שלך היא הכרחית לכל קמפיין מוצלח. משרדי פרסום בדיגיטל ואנשי שיווק דיגיטלי משקיעים משאבים רבים בכדי לדעת כיצד לפנות ולהשפיע על הקהל הזה.חשוב לציין, שבפנייה לחברת פרסום מקצועית ואיכותית, תוכלו לחסוך הרבה מאמץ וזמן.מוזמנים להשאיר פרטים בתחתית העמוד, ליצירת קשר עם חברת ניו מדיה, שמובילה את […]

מרץ 25, 2024

בעולם שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב של פטריות אחרי הגשם, הבינה המלאכותית (AI) הפכה לשחקנית מרכזית בכל תחום כמעט, והפרסום והשיווק הדיגיטלי לא נותרו מאחור. אבל לפני שנפחד שהרובוטים יתפסו את מקומות העבודה שלנו, בואו נבין איך בעצם הם מסייעים לנו להגיע לקהלים חדשים, להעמיק את הקשר עם הלקוחות שלנו, וכן… לשמור על קצת יותר זמן […]

מרץ 25, 2024

בעידן הדיגיטלי, התחרות על תשומת לב הצרכנים הופכת להיות יותר ויותר אינטנסיבית. משרדי פרסום ושיווק מחפשים תמיד דרכים חדשניות להבליט את לקוחותיהם בשוק הצפוף. בשנים האחרונות, נראה כי התשובה לאתגר זה מגיעה מתחום הבינה המלאכותית (AI). שימוש נכון וחכם ביכולות ה-AI יכול לשנות את משחק הפרסום והשיווק הדיגיטלי מהבסיס. הבנת הצרכן בעזרת נתונים – מחקר […]

נובמבר 14, 2023

ניו מדיה בע"מ היא חברת פרסום בדיגיטל שממוצע הגילאים של החבר'ה שם נשמע יותר כמו קבוצת וואטסאפ של תכנון טיול אחרי צבא, הם עובדים עם כל החברות הגדולות במשק ונוגסים במשרדי הפרסום הוותיקים במקצועיות לא מתפשרת.

יוני 16, 2023

בתקופת הדיגיטליזציה המתמשכרת שבה אנו חיים, אתר האינטרנט הפך לכלי מרכזי שאין אפשרות לוותר עליו. בניית אתרים הפכה לתהליך חיוני ובלתי נמנע לכל ארגון או עסק בעידן הזה. בעזרת כלי זה, ניתן להציג מידע, לתפעל מכירות, ליצור קשר עם לקוחות ולבנות מותג חזק.

לוטן צוקר

מנהל מחלקת שיווק וקמפיינים

"זה תחום שצריך להגדיל בו ראש כל הזמן. להיות פתוחים לשינויים, ללמוד להתמודד עם זה ולהכיר שזה חלק ניכר מהתחום. תיהיו יצירתיים, חרוצים, פתוחים לשינויים והכי חשוב, אל תפסיקו ללמוד! תמיד אפשר להמשיך להשתפר.״

ליאור נכט

מנהלת סושיאל

"תבינו מה האופציות בתחום ומה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, כך גם תהנו מהדרך ותמיד תרצו ללמוד יותר ויותר. תקיפו את עצמכם באנשים טובים שאתם יכולים ללמוד מהם, ומשם השמיים הם הגבול.״.

יובל מרזן

מנהל מחלקת בניית אתרים ופיתוח

"הצעדים הראשונים הם הקשים ביותר – ולכן, חשובה ההתמדה. לעולם הזה יש כל כך הרבה נתיבים ודרכי פעולה שונות, תבחרו את האנשים הטובים שיקיפו אתכם כדי להשאר בדרך הנכונה."

אלמוג איבגי

מנהל הפקת תוכן

"אני ממליץ לגעת בכמה שיותר תחומים כדי להבין מהו העיסוק הספציפי שרוצים להתעסק בו, למצוא מקום טוב עם אנשים טובים מסביבכם, מבחינתי ניו מדיה היא כמו משפחה."

רותם שקרל

מנכ''ל ומייסד חברת ניו מדיה

״שיווק דיגיטלי הוא המקצוע המספק ביותר, יש לנו את הזכות לקחת חלק גדול בצמיחה וגדילה של חברות ואירגונים, להגדיל מחזורי מכירות ולהגשים את החלומות של הלקוחות שלנו. הלקוחות שלנו הם שותפים לדרך, ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו.״