אם הגעתם לכאן כנראה שכבר עברתם כמה שלבים בדרך. אתם בשלב שהגעתם למסקנה שבשביל לקדם את העסק שלכם אתם צריכים להיות שם. אבל אולי כבר פתחתם כבר את ה-Google Ads וגיליתם מערכת לא כל כך פשוטה עם המון אפשרויות. אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר, ונעשה אותו מהתחלה.
בואו נתחיל מעולם ה"איך להיות ראשון בגוגל". ( האם זה תמיד מה שצריך לעשות? לא בטוח – *לינק*)

דמיינו מכירה פומבית.
3
אנשים משתתפים במכירה, וגוגל אחראית על האירוע. והנה זה מגיע, המוצר הראשון שנחשף לקהל
הביטוי "נעלי ספורט בתל אביב".
שלושת בעלי עסקים מנסים לקנות את הביטוי. עמית מציע 3 , אמיר מציע 2 , ותום מציע גם 2 .
אבליש טוויסט. גוגל אומר לבעלי העסקיםחבר'ה, לא כולכם ראויים למילה באותה מידה.
יש לכל אחד מכם כמה חסרונותאתר לא מספיק מהיר, חלקכם בכלל יושבים ברמת גן ולא בתל אביב, יש לחלק מכם גם מעט מאוד נעליים במלאי, ולדעתי לא כל האנשים יתעניינו בעסק שלכם.
אני מחלק לכם ציון, מ-1 עד 10, לפי עד כמה העסק שלכם רלוונטי לביטוי, ועד כמה האתר שלכם נותן לו מענה.
עמית קיבל ציון של 5, אמיר של 6, ותום של 9.
ועכשיו, תראו מה נעשהניקח את המחיר שכל אחד מכם הציע, ונכפיל אותו בציון שלכם. זה יהיה הדירוג שלכם.
עמית קיבל דירוג של 15, אמיר קיבל דירוג של 12, ותום קיבל דירוג של 18.
מזל טוב, תום ניצח במכירה הפומבית. אתה מקבל את המקום הראשון בעמוד החיפוש. למרות המחיר הנמוך יותר שהיית מוכן להציע, כשבוחנים גם את הרלוונטיות של העסק שלךזכית.
אגיד לך יותר מזהאני גם אתן לך הנחה במחיר. בוא ניקח את הדירוג של מקום אחד מתחתיך, עמית – 15, ונחלק אותו בציון שלך – 9. קיבלנו 1.66. עכשיו נוסיף 0.01, וקיבלנו 1.76.
זה המחיר אותו אתה תשלם על המילה. 1.76 . לקחנו את הדירוג של אחד מתחתיך, חילקנו אותו בציון שלך, והוספנו 0.01.
עכשיו, דמיינו שתהליך כזה קורה אוטומטית עם מאות אלפי מפרסמים בשנייה, ועם אינסוף מילים וביטויים.
אחרי שהבנו את התהליךבואו ניכנס קצת למונחים מקצועיים.
למכירה הפומבית קוראים באמת Auction, וכל מפרסם רשאי לשים כל Bid שעולה על רוחו. גוגל בוחנת את המודעה, האתר, והרלוונטיות שלו לגולשים, ונותנת ציון בין 1 ל-10, ציון שנקרא ציון איכות (Quality Score).
גוגל לוקחת את הביד שהצעתם, מכפילה אותו בציון האיכות שלכם ונותנת דירוג למודעה – Ad Rank.
דירוג המודעה הוא זה שקובע בסופו של דבר את מיקומה בעמוד של גוגל. מי שהדירוג שלו יהיה גבוה יותרימוקם מעל מתחריו. לאחר מכן, גוגל לוקחת את דירוג המודעה (Ad Rank) של מיקום אחד מתחתיך, מחלקת בציון האיכות (Quality Score) שלך, מוסיפה 0.01, וכך נקבע המחיר אותו תשלם בפועל על המילה.
מתי משלמים? Pay Per Click. לא מספיק שמשתמש רק ראה את המודעה כשחיפש בגוגל.
רק במידה והמשתמש לחץ על המודעה, הסכום אותו יצא בחישוב, ייצא לכם מהכיס.
אז פעם הבאה, כשתרצו "להיות ראשונים בגוגל", תוכלו להבין איך ניתן לעשות זאת. והנהכמהטיפים