איך עובד הפרסום בגוגל חיפוש?

איך עובד הפרסום בגוגל חיפוש?

אם הגעתם לכאן כנראה שכבר עברתם כמה שלבים בדרך. אתם בשלב שהגעתם למסקנה שבשביל לקדם את העסק שלכם אתם צריכים להיות שם. אבל אולי כבר פתחתם כבר את ה-Google Ads וגיליתם מערכת לא כל כך פשוטה עם המון אפשרויות. אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר, ונעשה אותו מהתחלה.

איך עובד הפרסום בגוגל חיפוש

אם הגעתם לכאן כנראה שכבר עברתם כמה שלבים בדרך. אתם בשלב שהגעתם למסקנה שבשביל לקדם את העסק שלכם אתם צריכים להיות שם. אבל אולי כבר פתחתם כבר את ה-Google Ads וגיליתם מערכת לא כל כך פשוטה עם המון אפשרויות. אז אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר, ונעשה אותו מהתחלה.
בואו נתחיל מעולם ה"איך להיות ראשון בגוגל". ( האם זה תמיד מה שצריך לעשות? לא בטוח – *לינק*)

דמיינו מכירה פומבית.
3 אנשים משתתפים במכירה, וגוגל אחראית על האירוע. והנה זה מגיע, המוצר הראשון שנחשף לקהל –
הביטוי "נעלי ספורט בתל אביב".
שלושת בעלי עסקים מנסים לקנות את הביטוי. עמית מציע 3 ₪, אמיר מציע 2 ₪, ותום מציע גם 2 ₪.
אבל – יש טוויסט. גוגל אומר לבעלי העסקים – חבר'ה, לא כולכם ראויים למילה באותה מידה.
יש לכל אחד מכם כמה חסרונות – אתר לא מספיק מהיר, חלקכם בכלל יושבים ברמת גן ולא בתל אביב, יש לחלק מכם גם מעט מאוד נעליים במלאי, ולדעתי לא כל האנשים יתעניינו בעסק שלכם.
אני מחלק לכם ציון, מ-1 עד 10, לפי עד כמה העסק שלכם רלוונטי לביטוי, ועד כמה האתר שלכם נותן לו מענה.
עמית קיבל ציון של 5, אמיר של 6, ותום של 9.
ועכשיו, תראו מה נעשה – ניקח את המחיר שכל אחד מכם הציע, ונכפיל אותו בציון שלכם. זה יהיה הדירוג שלכם.
עמית קיבל דירוג של 15, אמיר קיבל דירוג של 12, ותום קיבל דירוג של 18.
מזל טוב, תום ניצח במכירה הפומבית. אתה מקבל את המקום הראשון בעמוד החיפוש. למרות המחיר הנמוך יותר שהיית מוכן להציע, כשבוחנים גם את הרלוונטיות של העסק שלך – זכית.
אגיד לך יותר מזה – אני גם אתן לך הנחה במחיר. בוא ניקח את הדירוג של מקום אחד מתחתיך, עמית – 15, ונחלק אותו בציון שלך – 9. קיבלנו 1.66. עכשיו נוסיף 0.01, וקיבלנו 1.76.
זה המחיר אותו אתה תשלם על המילה. 1.76 ₪. לקחנו את הדירוג של אחד מתחתיך, חילקנו אותו בציון שלך, והוספנו 0.01.
עכשיו, דמיינו שתהליך כזה קורה אוטומטית עם מאות אלפי מפרסמים בשנייה, ועם אינסוף מילים וביטויים.
אחרי שהבנו את התהליך – בואו ניכנס קצת למונחים מקצועיים.
למכירה הפומבית קוראים באמת Auction, וכל מפרסם רשאי לשים כל Bid שעולה על רוחו. גוגל בוחנת את המודעה, האתר, והרלוונטיות שלו לגולשים, ונותנת ציון בין 1 ל-10, ציון שנקרא ציון איכות (Quality Score).
גוגל לוקחת את הביד שהצעתם, מכפילה אותו בציון האיכות שלכם ונותנת דירוג למודעה – Ad Rank.
דירוג המודעה הוא זה שקובע בסופו של דבר את מיקומה בעמוד של גוגל. מי שהדירוג שלו יהיה גבוה יותר – ימוקם מעל מתחריו. לאחר מכן, גוגל לוקחת את דירוג המודעה (Ad Rank) של מיקום אחד מתחתיך, מחלקת בציון האיכות (Quality Score) שלך, מוסיפה 0.01, וכך נקבע המחיר אותו תשלם בפועל על המילה.
מתי משלמים? Pay Per Click. לא מספיק שמשתמש רק ראה את המודעה כשחיפש בגוגל.
רק במידה והמשתמש לחץ על המודעה, הסכום אותו יצא בחישוב, ייצא לכם מהכיס.
אז פעם הבאה, כשתרצו "להיות ראשונים בגוגל", תוכלו להבין איך ניתן לעשות זאת. והנהכמהטיפים

מרץ 25, 2024

בשוק הדיגיטלי התחרותי והדינמי של היום, קביעת מטרות מדויקות וקידום היעדים העסקיים שלך הופכים למרכיב קריטי בהצלחת העסק. זה תהליך המתחיל בהבנה עמוקה של מה שאתה מעוניין להשיג ומשך זמן מוגדר להשגת היעדים האלו. במאמר זה נפרט כיצד לקבוע מטרות SMART ולבחור KPIs רלוונטיים לשיווק דיגיטלי. הגדרת מטרות SMART ספציפי            […]

מרץ 25, 2024

בעולם השיווק הדיגיטלי, היכולת לאפיין ולהבין את הקהל יעד שלך היא הכרחית לכל קמפיין מוצלח. משרדי פרסום בדיגיטל ואנשי שיווק דיגיטלי משקיעים משאבים רבים בכדי לדעת כיצד לפנות ולהשפיע על הקהל הזה.חשוב לציין, שבפנייה לחברת פרסום מקצועית ואיכותית, תוכלו לחסוך הרבה מאמץ וזמן.מוזמנים להשאיר פרטים בתחתית העמוד, ליצירת קשר עם חברת ניו מדיה, שמובילה את […]

מרץ 25, 2024

בעולם שבו הטכנולוגיה מתקדמת בקצב של פטריות אחרי הגשם, הבינה המלאכותית (AI) הפכה לשחקנית מרכזית בכל תחום כמעט, והפרסום והשיווק הדיגיטלי לא נותרו מאחור. אבל לפני שנפחד שהרובוטים יתפסו את מקומות העבודה שלנו, בואו נבין איך בעצם הם מסייעים לנו להגיע לקהלים חדשים, להעמיק את הקשר עם הלקוחות שלנו, וכן… לשמור על קצת יותר זמן […]

מרץ 25, 2024

בעידן הדיגיטלי, התחרות על תשומת לב הצרכנים הופכת להיות יותר ויותר אינטנסיבית. משרדי פרסום ושיווק מחפשים תמיד דרכים חדשניות להבליט את לקוחותיהם בשוק הצפוף. בשנים האחרונות, נראה כי התשובה לאתגר זה מגיעה מתחום הבינה המלאכותית (AI). שימוש נכון וחכם ביכולות ה-AI יכול לשנות את משחק הפרסום והשיווק הדיגיטלי מהבסיס. הבנת הצרכן בעזרת נתונים – מחקר […]

נובמבר 14, 2023

ניו מדיה בע"מ היא חברת פרסום בדיגיטל שממוצע הגילאים של החבר'ה שם נשמע יותר כמו קבוצת וואטסאפ של תכנון טיול אחרי צבא, הם עובדים עם כל החברות הגדולות במשק ונוגסים במשרדי הפרסום הוותיקים במקצועיות לא מתפשרת.

יוני 16, 2023

בתקופת הדיגיטליזציה המתמשכרת שבה אנו חיים, אתר האינטרנט הפך לכלי מרכזי שאין אפשרות לוותר עליו. בניית אתרים הפכה לתהליך חיוני ובלתי נמנע לכל ארגון או עסק בעידן הזה. בעזרת כלי זה, ניתן להציג מידע, לתפעל מכירות, ליצור קשר עם לקוחות ולבנות מותג חזק.

לוטן צוקר

מנהל מחלקת שיווק וקמפיינים

"זה תחום שצריך להגדיל בו ראש כל הזמן. להיות פתוחים לשינויים, ללמוד להתמודד עם זה ולהכיר שזה חלק ניכר מהתחום. תיהיו יצירתיים, חרוצים, פתוחים לשינויים והכי חשוב, אל תפסיקו ללמוד! תמיד אפשר להמשיך להשתפר.״

ליאור נכט

מנהלת סושיאל

"תבינו מה האופציות בתחום ומה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, כך גם תהנו מהדרך ותמיד תרצו ללמוד יותר ויותר. תקיפו את עצמכם באנשים טובים שאתם יכולים ללמוד מהם, ומשם השמיים הם הגבול.״.

יובל מרזן

מנהל מחלקת בניית אתרים ופיתוח

"הצעדים הראשונים הם הקשים ביותר – ולכן, חשובה ההתמדה. לעולם הזה יש כל כך הרבה נתיבים ודרכי פעולה שונות, תבחרו את האנשים הטובים שיקיפו אתכם כדי להשאר בדרך הנכונה."

אלמוג איבגי

מנהל הפקת תוכן

"אני ממליץ לגעת בכמה שיותר תחומים כדי להבין מהו העיסוק הספציפי שרוצים להתעסק בו, למצוא מקום טוב עם אנשים טובים מסביבכם, מבחינתי ניו מדיה היא כמו משפחה."

רותם שקרל

מנכ''ל ומייסד חברת ניו מדיה

״שיווק דיגיטלי הוא המקצוע המספק ביותר, יש לנו את הזכות לקחת חלק גדול בצמיחה וגדילה של חברות ואירגונים, להגדיל מחזורי מכירות ולהגשים את החלומות של הלקוחות שלנו. הלקוחות שלנו הם שותפים לדרך, ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו.״