הקדמה – מהו PPC?
פרסום בגוגל –
מהו בכלל PPC? PPC משמעותו Pay Per Click. הוא נקרא כך כי זו היא שיטת התשלום המובילה בתחומי הפרסום הדיגיטלי.
פרסום בגוגל, משמעותו הופעה באחת מארבעת המודעות הראשונות בעמוד החיפוש (או 3 האחרונות) – באופן ממומן. ישנו סימן קטן של "מודעה" מתחת לתוצאות החיפוש שהן ממומנות. שאר התוצאות, הן תוצאות אורגניות.
(אותן גם ניתן לקדם, בעזרת SEO – *לינק*).
כדי להופיע באחת מהמודעות הממומנות, המפרסמים משתתפים במכירה פומבית דיגיטלית עצומה של גוגל, שבעזרת מאפיינים כמו מחיר, רלוונטיות של המודעה ושל עמוד הנחיתה, מחליטים על אילו מודעות יופיעו, ובאיזה סדר (איך עובד הפרסום בגוגל? *לינק*).
PPC כולל גם פרסום בכלים נוספים של גוגל מלבד החיפוש – כמו למשל ביוטיוב, בג'ימייל וברשת המדיה (חלק מהבאנרים שאתם רואים באתרים ברחבי הרשת), וכמובן גם בפלטפורמות פרסום נוספות כמו פייסבוק ואינסטגרם, טוויטר, טאבולה, אווטבריין, וויז, טיק-טוק, בינג, ועוד.