על מילות מפתח ומילות שלילה

בשביל להתחיל לפרסם בגוגל, צריך להבין קודם כל מהן מילות מפתח, איך מוצאים רעיונות, איך בוחרים אותן, ואילו סוגים קיימים. מהן מילות מפתח (Keywords)?

על מילות מפתח ומילות שלילה

בשביל להתחיל לפרסם בגוגל, צריך להבין קודם כל מהן מילות מפתח, איך מוצאים רעיונות, איך בוחרים אותן, ואילו סוגים קיימים.

מהן מילות מפתח (Keywords)?

מילות מפתח הן מגוון הביטויים בהם נרצה להופיע בחיפוש בגוגל. למשל אם אנחנו מוכרים שמלות כלה, נרצה להופיע בחיפושים שמכילים את המונח "שמלות כלה".

איך מוצאים רעיונות?

יש מגוון כלים באינטרנט למציאת מילות מפתח, אך הכלי המומלץ הוא כמובן הכלי לחיפוש מילות המפתח (Keyword Planner) של גוגל, אותו תוכלו למצוא בחשבון שלכם במערכת. הכלי עובד בצורה פשוטה: בוחרים מילת מפתח, שמים אותה בשורת החיפוש ומקבלים המון תוצאות דומות ורעיונות למילות מפתח, לפי חיפושים שנעשו בעבר (לצד עלות כל מילת מפתח, וממוצע חיפושים חודשי של המילה).

איך בוחרים מילת מפתח?

בסופו של דבר, הכל תלוי במהי המטרה הרצויה, ובאסטרטגיה אותה בחרתם לעסק שלכם.
נהוג לחלק את המטרות לפי פירמידת השיווק (לה תמצאו מספר קומבינציות ברחבי האינטרנט)

יש לבחור את השלב בו אתם רוצים לתפוס את הצרכן. האם זה בשלב המודעות (Awareness)? אולי בשלב ההתעניינות והמחקר (Consideration או Intent), או כבר בשלב שהצרכן מוכן לרכישה (Purchase).
לאחר שבחרנו את השלב המתאים לפי המטרות של קמפיין החיפוש שלנו, נרצה לחלק את מילות המפתח לפי השלבים, ולבחור את המילים שמתאימות לשלב אותו בחרנו.
בואו נחזור לדוגמה של שמלות הכלה.
במידה וראיתי בעזרת ה-Keyword Planner שקיים מונח חיפוש של "השוואת מחירים שמלות כלה" או "שמלות כלה מומלצות".
מדובר בחיפוש, של צרכן שעדיין נמצא בשלב המחקר. הוא עדיין מחפש ובודק מה המוצר אותו הוא רוצה לרכוש – הוא לא סגור על איפה ומתי.
מצד שני, צרכן שלמשל מחפש "שמלות כלה מסוג X מחיר", הוא צרכן שכבר החליט מה השמלה אותה הוא מעוניין לרכוש, וסביר להניח, שהוא יהיה יותר בשל ובשלב יותר מתקדם בפירמידה.
ניתן דוגמה נוספת – חיפוש של "תמונות של שמלות כלה", יכול להיות חיפוש ששייך לשלב המוקדם ביותר בפירמידה, שלב המודעות.  הצרכן מסתכל על שמלות כלה, ויכול להיות שהוא כרגע אפילו לא מעוניין לרכוש אחת.

בדיוק כמו בדוגמה –
הרעיון הוא לנסות להבין מה הצרכן מחפש, ולתת לו את מה שהוא צריך, בזמן שהוא הכי צריך אותו.

אילו סוגי מילות מפתח קיימים?

יש 4 סוגי מילות מפתח שקיימים, נעבור על כולם לפי הסדר. נשתמש באותה דוגמה של שמלות הכלה.
נניח ומילת המפתח שלנו היא – שמלות כלה מחיר. בואו נעבור על כל ארבעת הסוגים, נלמד איך הם מסומנים ונראה מתי נופיע בחיפוש.

Exact – [שמלות כלה מחיר]

Exact, כשמו כן הוא, חיפוש של ביטוי מדויק. הוא מסומן בשני סוגריים מרובעים [ ], ומשמעותו היא שהביטוי יופיע רק בחיפוש זהה לחיפוש של הביטוי. כלומר אם הביטוי שלנו הוא [שמלות כלה מחיר], רק גולש שחיפש בדיוק את הביטוי, ייחשף למודעה.

BMM – +שמלות +כלה +מחיר

Broad Modifier Match, מסומן בפלוסים, + , לפני כל מילה. המשמעות היא שכל המילים במילת המפתח שלנו חייבות להימצא בחיפוש, אך לא בהכרח בסדר הזה, ו יכולות "להצטרף" מילים נוספות באמצע.
בדוגמה שלנו, נופיע גם בחיפושים כמו "מחיר שמלות כלה", "שמלות כלה זולות מחיר" או "שמלות כלה מחיר בתל אביב".

Phrase – "שמלות כלה מחיר"

מסומן במרכאות " ", ומשמעותו שהביטוי חייב להישאר כפי שהוא, אך יכולות להופיע מילים לפני הביטוי ואחריו.
למשל – "שמלות כלה מחיר בתל אביב", "שמלות כלה מחיר לפי סוגים".
כפי ששמתם לב, יכולה להיות כפילות בין ה-BMM ל-Phrase.

Broad  – שמלות כלה מחיר

מדובר בחיפוש רחב – תוכלו להופיע גם בביטויים דומים, ומילות המפתח ששמתם לא חייבות להימצא.
לדוגמה – איפה מוצאים שמלה, חתונה המלצות, שמלה מומלצת לכלה.

מומלץ להימנע בשימוש בסוג Broad, כיוון שהשליטה בו על החיפושים בהם נופיע היא מאוד נמוכה, ונוכל להופיע בחיפושים שבכלל לא רלוונטים לקמפיין.

איך לבחור סוג מתאים?

בדרך כלל נרצה לשלב בין Exact ל-BMM  או Phrase (או גם וגם). נשים בידים גבוהים יותר לביטויי Exact – כיוון שהם הביטוים שנותנים לנו את המונחים שרצינו במדויק, ובידים נמוכים יותר ל-BMM או Phrase.
יש חשיבות לשימוש בביטויי BMM/Phrase מכיוון שלעולם לא נוכל לנחש ב-100% את החיפושים של הגולשים – ושימוש ב-Exact בלבד יוביל לאיבוד לקוחות פוטנציאלים. לכן נשתמש גם בביטוי [שמלות כלה בזול] וגם בביטוי +שמלות +כלה +בזול. זו המלצה עקרונית, וכמובן שבסופו של דבר כל עסק ייצטרך לבחור את הסוג הנכון לו.
למשל עסק שהתקציב שלו מאוד קטן, או כזה שמוכר מוצר מאוד ספציפי, יכול לקבל החלטה לעבוד רק ב-Exact .

מהן מילות שלילה (Negative Keyword)?

אחד הדו"חות החשובים ביותר שניתן למצוא במערכת, הוא דו"ח ה-Search Terms, שנמצא תחת לשונית ה-Keywords. הדו"ח מציג את כל החיפושים בהן הופענו, ומאפשר לחסום ביטויים לא רצויים, או דווקא אולי להוסיף ביטויים חדשים. למשל אם השתמשו במונח +שמלות +כלה +מחיר, ואנחנו עסק של שמלות יוקרה, נוכל לגלות שאנחנו מופיעים בחיפוש של "שמלות כלה מחיר זול", ביטוי בו לא נרצה להופיע.
אחד השלבים בבחירת מילות מפתח, הוא גם שלב של הוספת מילות שלילה, על מנת להוריד כמה שניתן את הביטויים שלא יהיו רלוונטים, כדי לא לבזבז את כספנו לשווא. גם לאחר שחסמנו מילים לא רלוונטיות מראש, תמיד יהיו בגוגל חיפושים חדשים ותמיד יהיו מילים חדשות לחסום – לכן כדאי לפחות פעם בשבוע להיכנס לדו"ח ה-Search Terms Query Report ולעבור על כל החיפושים בהם הופענו.

נובמבר 21, 2024

הקדמה האם שאלתם את עצמכם לאחרונה איך משתמשים מוצאים את המוצרים והשירותים שלכם? אם התשובה היא

ספטמבר 30, 2024

בעולם שבו התוכן הדיגיטלי מציף את מרחב האינטרנט, כותרות ותת-כותרות הן השער לכל כתבה או פוסט

ספטמבר 30, 2024

בעולם ה-SEO, הכותרת Meta או במילים אחרות Meta Title והתיאור Meta או במילים אחרות Meta Description

ספטמבר 30, 2024

בעולם ה-SEO, קישורים הם כמו המלצות – הם אומרים למנועי החיפוש איזה תוכן רלוונטי ואיכותי. קישורים

ספטמבר 30, 2024

בעידן שבו הגלישה מהסמארטפון הפכה לנורמה, עיצוב נייד-ראשון (Mobile-First Design) הוא לא רק טרנד, אלא חובה.

ספטמבר 30, 2024

בעולם המשתנה במהירות של האינטרנט, התוכן באתר שלכם לא יכול להישאר סטטי. עדכון ושימור התוכן הם