קידום ממומן (PPC) לעומת קידום אורגני (SEO)

יש שני סוגי תוצאות בגוגל – ממומנת ואורגנית.
תוצאה ממומנת, היא מודעה, עליה המפרסם משלם על מנת שתופיע באחד המקומות הראשונים.
תוצאה אורגנית, היא תוצאה שאינה כרוכה בתשלום, שמופיעה מהסיבה שנמצאה מתאימה לחיפוש, על פי האלגוריתם של גוגל.

PPC הוא בעצם הקידום הממומן, על מנת להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל תמורת תשלום, ו-SEO הוא בעצם קידום אורגני, שמשמעותו ביצוע פעולות ושינויים באתר על מנת שהאלגוריתם של גוגל יציב את האתר גבוה ברשימת החיפושים.

מה ההבדלים בעצם, בין שני סוגי הקידומים?

PPC, יופיע מעל התוצאות האורגניות (ולפעמים גם בתחתית העמוד) ויקבל לייבל של "מודעה". השימוש בקידום ממומן הוא מיידי. כלומר, ברגע שתהיו מוכנים להוציא כסף מהארנק, באופן מיידי תוכלו להופיע בעמוד הראשון (ואפילו בתוצאה הראשונה) בחיפוש בגוגל.
SEO, לא דורש תשלום על לחיצה, כמו PPC, כיוון שהוא מביא את התוצאות באופן אורגני. בניגוד ל-PPC, SEO הוא תהליך ארוך יותר, שדורש שינויים ועדכונים של האתר לאורך זמן, ותלוי ברובו באלגוריתם של גוגל.

אז מה עדיף, PPC  או SEO?

התשובה היא שאין תשובה. כל עסק יצטרך להחליט מה רלוונטי לו, ולכל שיטה יש יתרונות וחסרונות.
ה-PPC  יביא את העסק באופן מיידי לעמוד הראשון של התוצאות, וגם יגרום להופעה מעל התוצאות האורגניות, אך תידרשו לתשלום שוטף על מנת להישאר במיקום הזה.
ה-SEO, לא מביא תוצאות מיידיות, אך ברגע שלאחר עבודה על האתר תגיעו לעמוד הראשון, תופיעו באופן קבוע בעמוד החיפוש מבלי צורך לשלם על חשיפה.

ההמלצה האידיאליתשילוב בין PPC ל-SEO:

במידה ויש את היכולת הכלכלית כמובן, מומלץ לעבוד בשני התחומים במקביל.
שימוש ב-PPC על מנת לקבל תוצאות מיידיות, ולהיות תמיד לצד המתחרים (שימו לב – גם אם אתם לא עושים PPC, המתחרים שלכם עלולים לעשות ולנצח אתכם)
ו-SEO, על מנת לחסוך כספיים ומשאבים בניהול קמפייני PPC, ולתתעודערוץכאופציהלכניסה לאתר.

הופעה בחיפוש גם בצורה ממומנת וגם בצורה אורגנית, מה שאפשרי, עשויה גם לחסוך בעתיד בהוצאות הקידום הממומן על ידי לקוחות שיכנסו אורגנית לאתר, גם למנוע הזדמנות למתחרים לנצח אותנו, וגם בשביל לקבל שליטה על תוצאות החיפוש (לדוגמה, חנות בגדי ים, תהיה כנראה מוכנה להשקיע תקציב גדול יותר בחודשי הקיץ, על מנת להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, או אם אותה חנות תרצה לקדם מבצע מסויים בעזרת ניסוח מודעה מותאמת למשל).

לוטן צוקר

מנהל מחלקת שיווק וקמפיינים

"זה תחום שצריך להגדיל בו ראש כל הזמן. להיות פתוחים לשינויים, ללמוד להתמודד עם זה ולהכיר שזה חלק ניכר מהתחום. תיהיו יצירתיים, חרוצים, פתוחים לשינויים והכי חשוב, אל תפסיקו ללמוד! תמיד אפשר להמשיך להשתפר.״

ליאור נכט

מנהלת סושיאל

"תבינו מה האופציות בתחום ומה הדבר שאתם הכי אוהבים לעשות, כך גם תהנו מהדרך ותמיד תרצו ללמוד יותר ויותר. תקיפו את עצמכם באנשים טובים שאתם יכולים ללמוד מהם, ומשם השמיים הם הגבול.״.

יובל מרזן

מנהל מחלקת בניית אתרים ופיתוח

"הצעדים הראשונים הם הקשים ביותר – ולכן, חשובה ההתמדה. לעולם הזה יש כל כך הרבה נתיבים ודרכי פעולה שונות, תבחרו את האנשים הטובים שיקיפו אתכם כדי להשאר בדרך הנכונה."

אלמוג איבגי

מנהל הפקת תוכן

"אני ממליץ לגעת בכמה שיותר תחומים כדי להבין מהו העיסוק הספציפי שרוצים להתעסק בו, למצוא מקום טוב עם אנשים טובים מסביבכם, מבחינתי ניו מדיה היא כמו משפחה."

רותם שקרל

מנכ''ל ומייסד חברת ניו מדיה

״שיווק דיגיטלי הוא המקצוע המספק ביותר, יש לנו את הזכות לקחת חלק גדול בצמיחה וגדילה של חברות ואירגונים, להגדיל מחזורי מכירות ולהגשים את החלומות של הלקוחות שלנו. הלקוחות שלנו הם שותפים לדרך, ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו.״