ניו מדיה בע"מ היא חברת פרסום בדיגיטל שמשנה את חוקי המשחק, הם עובדים עם כל החברות הגדולות במשק ונוגסים במשרדי הפרסום הוותיקים במקצועיות לא מתפשרת. בין הלקוחות שלהם נוכל לראות את רשת הקאנטרי, איגוד הכדורסל, איגוד הג'ודו ואיגוד ההתעמלות בישראל, יבואני רכב מתקדמים כמו איבי מוטורס, דלק מוטורס, יבואנים מובילים בתחומי תוספי מזון וגם את חברת הכושר הקרבי הגדולה בארץ. הם ממזמן מתחרים במשרדי הפרסום המובילים, הם מגלגלים תקציבים של מיליונים והם לגמרי נשמעים כמו השם החם הבא של עולם הפרסום החדש.
את המשרד הקים רותם שקרל צעיר בן 26 שעשה את כל מה שכולם עושים היום – מתעדים, ומשם הפך לעסק מצליח ולשם החם הבא.
רותם לוחם משוחרר ביחידת דובדבן, טייל בדרום אמריקה אחרי הצבא – ותיעד. אחד הסרטונים הגיע לצינור וצבר תאוצה ושם הוא הבין שיש ערך לתוכן. לא מעניין אותו לצבור עוקבים או להיות משפיען, מעניין אותו ליצור השפעה בעולם, והרבה.
"לפני ההשפעה, ליחידת דובדבן בה שירתתי יש מקום משמעותי מאוד בחיי" הוא מספר.
"התגייסתי ליחידה בהשראת סיפורו של רועי דרור ז"ל – לוחם שנהרג בארבל. זה קרה אחרי טיול שנתי בתיכון למעלה הארבל שמספר את סיפורו של רועי, שם ידעתי שאני אהיה לוחם דובדבן. חלמתי דובדבן, חייתי דובדבן ודמיינתי את הרגע בו אני גם אהיה חלק מהכומתות האדומות.
במהלך השירות הצבאי איבדנו שני חברים לפלגה. שחר סטרוג ז"ל נהרג מכדור תועה, הייתי בצוות הותיק בפלגה של שחר והכאב התהומי לא היה ניתן לעיכול. חודש וחצי אחרי הובלנו פעילות מסווגת באלעמרי, בה נרצח רונן לוברסקי ז"ל בפלטת שייש שנזרקה ע"י מחבל." מרגיש כמו הסיפור הישראלי הקלאסי בו ילדים מתמודדים עם אובדן של חברים קרובים. "אני עד היום לא מעכל שזה מה שקרה שם."
אז מה קרה אחרי הטיול?
חזרתי לארץ אחרי הטיול בדרום אמריקה ותמיד ידעתי שאני רוצה להיות עצמאי ולטרוף את העולם, באותה נקודה אני מבין שאני רוצה לעשות מדיה, אני לא ממש יודע מה זה אומר אבל תוך כדי שאני מפיק סרטונים לבעלי עסקים, הבנתי שחללי יחידת דובדבן הם חלק משמעותי מחיי הבוגרים ואני מחליט להקים אתר להנצחתו של רועי דרור ז"ל לאחר שהאתר הקודם שלו נעלם. פרויקט ראשון שלי – שהוא פרו בונו.
"להנציח את החללים" – התחלתי במסע של 7 חודשים שכלל שחזור חומר ארכיוני והוא עד היום אתר הנצחה הכי מושקע שקיים חלל צה"ל אחד. והשאר כבר היסטוריה.
לצפייה באתר של רועי דרור ז"ל לחץ כאן
מה שונות סוכניות הדיגיטל החדשות ממשרדי הפרסום?
בעיני משרדי הפרסום המסורתיים טובים מאוד בקביעת קווים כלליים, אסטרטגיות ושלטי חוצות, אבל הם הופכים להיות פחות רלוונטיים כשקמות סוכנויות דיגיטל של הדור החדש שגדלו על הסושיאל מדיה ומבינים את הכוח של הרשתות החברתיות והאון-ליין.
דבר נוסף ומשמעותי לא פחות הוא אפיון כוח האדם. תנאי הכניסה לעבודה בסוכנויות הדיגיטל הצעירות הרבה יותר רלוונטיות מתנאי כניסה של משרדי פרסום.
תואר כבר לא רלוונטי בעולם הסושיאל, בראיונות עבודה אני מחפש רק ניסיון תפעולה, תשוקה ואש בעיניים. מי שמגיע מהעולם הזה ייתן עבודה הרבה יותר טובה מעובד ללא ניסיון גם אם יש לו תואר שני או שלישי בתקשורת. אנחנו חיים ונושמים את השטח, גדלנו ובאנו מהעולם הזה.
אני באופן אישי הגעתי ללמוד באוניברסיטת רייכמן בתואר של יזמות, עוד בסמסטר הראשון כבר העברתי פעילות האקתון למועדון שיווק, כשהבאתי את הלקוח האהובה שלנו בניו מדיה "מסע ישראלי", תוך כדי שאני בשנה א', שזה מקרה נדיר.
הפסקתי ללמוד אחרי שנה כי הבנתי שללימודים שם יש אפס משמעות ליזמות שאני מקדם בצורה עצמאית. אני אדם שאוהב ללמוד לבד וכל טכנולוגיה חדשה בתחום עוברת אצלי למידת עומק ודיוק לפרטי פרטים. בתואר שלי לא ראיתי קשר לעולם הפרקטי שאותו אני חווה כיזם, אבל אני עוד אופטימי – אני נבחרתי כמרצה אורח בקורס בתואר במנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן בתחום השיווק הדיגיטלי והשפעת רשתות חברתיות. זה הניצחון שלי על האקדמיה, אביא את השינוי מבחוץ.
הדינאמיות אצלנו בניו מדיה גם מתבטאת באינטרקציה בין התפקידים השונים.
קמפייניר, מנהלת סושיאל, מעצבת גרפיסת, יוצר תוכן ובונה האתרים יושבים יחד. במשרדי הפרסום הם בדרך כלל במחלקות נפרדות והאינטרקציה הזאת נדירה. קמפייניר שמעורב בתוכן נותן ערך מוסף משמעותי להצלחת הקמפיין, בדיוק כמו בונה אתרים שלוקח חלק בגיבוש האסטרטגייה, ככה עובדים נכון.
ועוד דבר סופר משמעותי ואולי הוא ההצלחה שלנו בעולם הדיגיטלי, הוא הליווי האישי והצמוד.
התחום רווי ב"משרדי פרסום" וסוכנויות דיגיטלי שמבטיחות המון ומספקות כלום. כמעט כל לקוח שמגיע אלינו מגיע מאוכזב מחברת פרסום קודמת שעשתה לו נזק. אנחנו בוחרים את הלקוחות שלנו מאוד בקפידה, ויש תנאי קבלה מאוד ברורים. אבל כל לקוח שנכנס אלינו מקבל מעטפת שיווקית מקיפה ומקצועית, ליווי צמוד, זמינות גבוהה ותוצאות אמיתיות, פרימיום. זאת הסיבה שרוב הלקוחות של החברה רצים איתנו לתקופה ארוכה מאוד.
מחרפן אותי שמרדי הפרסום עדיין מנסים להפריד בין שיווק אוף ליין לשיווק און ליין.
בעיני אי אפשר להפריד, היום הכל עובד יחד. הנוכחות הדיגיטלי היא זאת שמשמעותית.
משרדי הפרסום מעדיפים פחות להתעסק בניהול און ליין יום יומי כי העבודה היא יותר סיזיפית והקופונים שאפשר לגזור מהלקוחות הם הרבה יותר נמוכים. אצלנו זה הלחם והחמאה של העבודה שלנו כך שאין לנו את השיקולי "קופון", זה מה שאנחנו יודעים לעשות, דיגיטל. חיבור מדויק בין אוף ליין לאון ליין. ליצור תוכן ויראלי, סרטונים בועטים, תכנים שמגיעים למיליוני צפיות בקהלי יעד רלוונטיים וניהול תקציבי פרסום רחבים במיקסום תוצאות.
מה הפרפרים שלך בלקום בבוקר לעבודה?
גדלתי בבית בו ההתנדבות היא ערך עליון, היום אני מבין שזה יצר בי צורך לראות אחרים מצליחים בזכות פעולות שאני עושה עבורם. מכאן מגיעה האהבה שלי למתן שירות חברות – לגדול ביחד עם הלקוח.
אולי גם מעורב בזה אגו ורצון עז להצליח, אני באמצע לברר את זה עם עצמי, לא עושה לעצמי הנחות.
חברים שלי קוראים לי "ראש העיר" כי אני אחד שדואג לכולם ולוקח אחריות גם איפה שאני לא צריך.
פעם חשבתי שזה בא ממקום אלטרואיסטי נטו, היום אני חוקר עם עצמי, אולי זה גם מגיע מציפייה שיאהבו אותי חזרה. אבל בסוף, בצורה הכי פשוטה – מדליק אותי שלקוח שלנו מצליח, ובעולמות המדידים שלנו אפשר לראות את זה בצורה מאוד ברורה. ההצלחה של הלקוחות שלנו – היא ההצלחה שלנו, בדיוק כמו שההצלחה של החברים שלי היא ההצלחה שלי. אני נושם וחי את זה יום יום שעה שעה.
מה לדעתך הדבר החם הבא בעולם הפרסום?
אי אפשר שלו להתייחס לתחום ה-Ai (הבינה המלאכותית). אני דווקא לא חושב שזה "מסכן" את העולם של הגרפיקאים, הקופירייטרים ואנשי הקריאייטיב.
הבינה המלאכותית מייעל תהליכי חשיבה, ועוזרת לאנשי קריאייטיב לפתוח את הראש.
אצלי כל העובדים משתמשים בChat GPT, ובתוכנות שונות של בינה מלאכותית. אין דבר כזה שאנחנו מעלים רעיון, כותבים תסריט, או מגבשים קריאייטיב מבלי להשתמש בצ'אט.
חשוב לומר שצריך לדעת להשתמש גם בבוטים כי בצורת השאלות הקלאסים הבוט מביא אופציות מאוד משעממות וצריך לדעת לאתגר אותו ולשאול בכל מיני תצורות, אנחנו מומחים בזה. אנחנו עורכים עיצובים של התמונות בDALL E ואני מאמין שעד הכתבה הזאת תתפרסם אנחנו כבר נהיה בדבר הבא. אנחנו לא עוצרים, בודקים את כל הטכנולוגיות החדשות ומסתכלים כל הזמן קדימה. אני לא חושש מהשינויים האלה, טכנולוגיה מרגשת אותי ותמיד נקפיד להיות בקידמה הטכנולוגית.
מי ההשראות שלך
ההורים שלי. גדלתי בבית לשני הורים עצמאיים, אצל אבא שלי תמיד ראיתי מה זה אומר לעבוד קשה מבלי להתפשר, מבלי לפחד ולהשיג תוצאות משמעותיות.
ומאמא למדתי לקבל איזון בחיים, לשלוח אנרגיות טובות לעולם – ולקבל טוב בחזרה, להקפיד תמיד על הדרך ולוותר כשצריך. אני מקווה שיום אחד אוכל באמת להחזיר להם על כל הטוב שהם נתנו לי.
גם מאחים שלי אני לומד היום, אחי הקטן הוא האדם הכי חכם שאני מכיר, ואחותי בת 16 עושה לי בית ספר כל יום מחדש, היא דור העתיד – והדור שלה עוד ישנה את העולם כמו שאנחנו מכירים אותו.
פודקאסט, זה כבר נשמע כמו ת״ז לכל צעיר תל אביבי. לא מרגיש לך חרוש?
הכל תלוי בתוכן עצמו, אני רק רוצה להשפיע, הפודקאסט שלי נקרא ״ניצחו את הרשת״, ניתן להאזין לפודקאסט בספוטיפיי, אפל מיוזיק ויוטיוב. אני מראיין אנשים שהצליחו ברשתות החברתיות ובחיים, אנחנו שומעים את הסיפור שלהם והקשר בין ההצלחה שלהם לעולם הדיגיטל. הרשת היא אחד הכלים הכי משמעותיים שיש היום להפיץ ידע וליצור השפעה, ומבחינתי זה המשמעות שלי בהקלטת פודקאסט. ומעבר לזה, אני לומד המון. לפני כמה שבועות הגיע להתראיין אצלי השחקן אושרי כהן, משיחה על משחק התחלנו לדבר על החיים, תובנות שיש רק לאנשים מיוחדים כמוהו. אני מצליח לקבל המון השראה מהמרואיינים.
הכי מעניין לראות קוי דמיון דומים בין אנשים שונים: מסקנות על החיים של איתן עזריה המאמן המנטלי של הפועל באר שבע שקטף איתה 3 אליפויות ברצף, דומות מאוד לתובנות של חיים גוזלי – אלוף העולם באמנות הלחימה MMA, פשוט מרתק. בקרוב אצא בפודקאסט חדש, אעדכן עליו אצלי באינסטגרם – יש למה לחכות.
החלום הגדול שלי זה להשפיע גם על תדמית מדינת ישראל בעולם ואני מאמין שאנחנו נעשה את זה.
נו אמרתי לך כבר שבסוף אני מרגיש שאני צריך לקחת אחריות בלהציל את העולם 🙂